Thursday, September 29, 2011

~ New Life in a New World ~ (Part 1)

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

"PUNCAK ALAM"

Mase aku duk stdy semester ke 4 heboh pasal Puncak Alam...
Puncak Alam? kenapa ngan Puncak Alam smpai heboh satu fakulti business tentang Puncak Alam?

WAH ! kabo2 angin mengatakan banyak courses yg bakalan berakhir di UiTM Shah Alam dan akan berpindah ke Kampus baru UiTM kat Puncak Alam...
DAN !! tak terkecuali course aku BBA (Hons) Transport juga akan memulakan kelas di tempat baru iaitu kat UiTM Puncak Alam..

Kabo2 angin pun menjadik kenyataan... 
Surat dari Dekan Faculty dah pun sampai kat rumah...

APEKEHEY nye !! Faculty of Business Management (FBM) tak pon siap lg kat sana.. awat kene pindah ! lau sume kene pindah okey la jgk kan... 
Dari 10 program cume 4 je kot tak silap aku dari FBM yg kene pindah...
BBA Transport, BBA International Business, BBA Ops.Management n BBA Human Resource...

ARGHHH !! ketensionan bermula...
Mane nak duduk ni ! mcm mane ngan Kor SUKSIS aku !
hurmmmm... 

Pasal penempatan aku deal ngan Jurulatih aku mntak buatkan surat sokongan tuk aku dapatkan Kolej Kediaman kat sane nti..
ALHAMDULILLAH ! kolej aku dapat.. tersenyom lebo aku :)

So skrg fikir tentang kegiatan Kor aku ni...
Kat Puncak Alam takde SUKSIS... Yang ade kesatria, SISPA n ape tah lg..
Terpakse la aku skip "Roll Call" tiap pagi Rabu n aku just prgi training yg hari Sabtu pnye jek...
DAN ! terpakse la jgk aku mengulangalikkan diri aku dri shah alam ke puncak alam demi SUKSIS !
Aku sayang SUKSIS ! :)

So...
Isnin - Khamis aku stay Puncak Alam..
Jumaat - Ahad aku stay Shah Alam...

Dan bilamana bermulanya Semester 5, aku telah mengalami proses pembaharuan dari segi persekitaran dan juga kehidupan sosial aku (sosial kat sini bkn sosial yg duk kuo p pub ke men pompuan ok ! )
Sebab Puncak Alam tempat baru bg aku n jgk tempat ni lom ade pape pun... masih dlm pembangunan...
(masih hutan lagi) huhuhu

So duduk bilik jela aku gamak nye........
sob..sob... :'(




1 comment:

  1. Assalamualaikum, sy nk tnye. Mcm mne nk g uitm puncak alam dgn bas? n kos ape lg yg ditawarkan kt sne slain dari yg 4 kos bssnss tu? tq :)

    -bakal student uitm 2012

    ReplyDelete