Thursday, February 3, 2011

Nak Balik...........

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

30 Januari 2011, Jam1409 time ngah training zapin, aku terima sms drpd akak sulung aku...ia nye berbunyik "...as salam...tit, ngah ape? mak pesan 3hb nanti tak yah balik, dah banjir dah......lg2 kau tu bwk moto...."
Tersentap aku bace...ahahaha.......ape yg aku plan tak menjadik....aku plan lepas abes wat persembahan zapin n tarian 1malaysia aku nak balik segamat....rupe2 nye dh banjir plak....

Waaaaaaa!! nak balik!! pasni plak tu tak de cuti lg....lau nak cuti kene la tggu bln 5 nnti cuti semester......ape la malang nasib Segamat ni....tetibek jek banjir...plak tu time pilihan raya kecil DUN Tenang....ada yg kate ujan lebat sampai bwk banjir disebabkan penyucian dosa owg2 DUN Tenang,,,dan ada plak yg ckp TGNA(tuan guru nik aziz) dtg segamat bg ceramah n bwk bala banjir dari tempat beliau dlu.... tu sume tanggapan n persepsi owg....sume yg terjadik kehendak-Nya...

Hari yg same gk aku dpt berita tntang byk jalan kat segamat dh pun tenggelam....jambatan yg menghubungkan kampung aku ngan dunia luar pon abes terputus....pastu dpt lg berita yg mak n adik kecik aku terperangkap kat luar kampong...tak leh nak balik umah n terpakse tdo kat dewan kampong sebelah....balik2 dari training jek dpt call dari ex-gf nanges2 tak dapat masok kampong dia yg jgk kat segamat.....aku nak tergelak pon ada, wat pe la ngadu kat aku..bkn nye aku leh wat pape pun...sedangkan mak aku sendri tak dpt balik umah...ermmm,tp kesian la jgk kt dia tu...so aku pun layan tenangkan keadaan...

Segamat banjir tu bole la dikira sbg berita buruk.....tp ada jgk terselit berita gumbira....calon UMNO/BN DUN N.05 Tenang tlh memenangi kerusi tu menewaskan isteri cikgu aku dulu dgn majoriti sebanyak 3707...alhamdulillah, Allah berada bersama2 org yg berada di jalan yg benar...

ni dia gambo2 banjir di Segamat........


Bandar Segamat



jambatan besi Felda Redong 01

tempat letak kereta bwh bngunan bandar Segamat

jambatan besi Felda Redong 01



depan simpang Felda Redong 01

depan simpang Felda Redong 01

landasan berdekatan bukit siput

depan simpang Felda Redong 01

*sumber gambar - foto adik aku(aan)
                          - fb roslina, mat rock
                          - blog mesra kerajaan

1 comment:

  1. lahaulawalaquwwataillabillah.....
    truk gak kn banjirnye....semua dugaan ini datangnya daripada DIA. kerana DIA lebih mengetahui dan DIA maha mengkehendaki ke atas segala sesuatu...

    ReplyDelete